TSJ

Tequila

Kategori: Om Oss

Tequila eller Tecki som ni kommer se henne som här på bloggen är ett sto 
e.Etrusco
ue.Simsalabim
 
Har haft henne sedan Augusti 2011, då var hon inte mycket utbildad, osäker och litade inte på personen som satt i sadlen och väldigt oarbetsvillig.
Hon är en sån som vill att man ska göra saker på hennes sätt och ingen annans och blir sur över småsaker, en riktig dam kan man säga. 
I början av vår tid stod hon mer på två ben än alla fyra och vägde över varje gång, hon lyssnade varken på skänklar, smackningar eller liknande som gjorde att hon behövde arbeta. Så under första delen av 2012 fick jag ta och göra små sammarbetsövningar som gjorde att hon mer och mer kunde lita på mig.
Så för ett år sedan kom jag vissa dagar inte över en liten bom på 10cm och vissa dagar kunde jag hoppa 1m om jag hade tur och nu 1år senare ska jag debutera 120cm vilket jag tycker är helt otroligt då jag aldrig trodde att det skulle gå så snabbt.
 
 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: