TSJ

Hallu

Kategori: Om Oss

 
Hej på er!
Mitt namn är Kajsa, bor på mittersta Öland, är 17 år och går på Teknik Programmet inne i Kalmar. Jag kommer då tillsammans med Micaela driva denna bloggen, med uppdateringar om min vardag och andra uplevelser som händer i mitt liv.
 
Så vem är jag?
Jag heter då Kajsa är 17 år gammal och är uppvuxen med hästar. Första gången jag satt på en häst var jag ca 2 veckor, detta var då på min mammas Lipizzaner hingst som vi hade då. Under mina 17 år jag levt har jag ägt en del hästar (som vi själva fött upp) men som vi senare sålt, har även haft en shettis och en Welsh som jag kan komma tillbaks till senare. 
 
Idag tävlar jag mestadels i hoppning på mina häst Tequila och utbildar min 4-åring för att senare kunna komma ut på tävlingsbanorna. Mer info om dessa kommer i andra inlägg!
 
Som jag sa tidigare så har jag då redan nu varit uppfödare på några hästar, och ägare på en massa, mamma och jag hade tidigare en liten uppföddning av Lipizzaner men vårt sto fick tyvärr avlivas. 
 
Mina egna hästar som jag haft är då en shettis som hette Bedora, när vi köpte henne var hon inte utbildad alls utan jag var den som utbildade henne i ridningen och mamma hjälpte mig med körningen. Detta var mestadels som en hobby då så jag ville bara ha kul. Såldes till en familj i Kisa, Vimmerbytrakten. 
 
När jag blev 11 år ungefär fick jag min första och enda tävlingsponny vid namn Latino på 3 år, när vi köpte honom var han en C-ponny men men när han blev 6 hade han vuxit över till D. Honom utbildade, tränande och tävlade jag tills han var 8-9 år och tävlade upp till LB+5 (105cm) sedan såldes han till en tjej i Torsås som nu har målet att kvala MSV.
 
Idag äger jag två egna hästar Tequila som är ett Svenskt Halvblod på 7 år och Mahogny Man som är ett Engelskt Fullblod på 4 år.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: